Remember, Remember, the 5th of December... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu Remember, Remember, the 5th of December... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu

Remember, Remember, the 5th of December...

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 December 2006 | Suriname, Paramaribo

2 Maand geleden hadden ze me gevraagd,
1 Jaar geleden had ik ze nog voor gek verklaard.
Nu had ik "Ja" gezegd en er was geen weg meer terug.
2 Maand in Suriname gingen vliegensvlug.
Daar stond ik dan bij de Mr. Huber stichting,
geen idee welke kant het op ging.
Ik draag een rood gewaad.
Die mij waarempel niet eens zo slecht staat.
Echter er is een probleem voor de sint...
Er is niemand die een mooie baard vindt...
Een pak watten bood dan maar de oplissing
Ok, we doen het daar maar mee werd de beslissing.
We nieten een baard van de watten aan elkaar,
al viel deze toch al snel weer uit elkaar.
"Hoe moet dit nou?" Vroeg ik me raeloos af..
Tot de postbode het antwoord gaf.
Verontwaardigd, maar vooral kwaad
Kwam hij snel aangerent met een echte kerstbaard.
Een echte baard en nu had ik ook wit haar
Alleen de meiter vormde nog een gevaar.
Hij bleef niet zitten en viel steeds
maar ervaring met nieten hadden wij al reeds.
"Niet die meiter maar op z'n hoofd".
zo gezegd, zo gedaan,
de meiter werd aan "mijn" haar gedaan.
"Op naar de kinderen!" zeiden wij in koor
ze zongen liedjes hard in ons oor.
Met 2 pieten aan mijn zijde,
zag ik bange gezichten maar ook blijde!

Iedereen een fijn Sinterklaas toegewenst!

  • 06 December 2006 - 08:06

    MA:

    HiHIhiHAhaHA

  • 06 December 2006 - 10:50

    Annemiek:

    Nou marcel:P Je ziet er erg mooi uit als de sint hahahhahahaha.

    Liefs annemiek

  • 06 December 2006 - 18:31

    Knelis:

    Zie je nou wel dat Sinterklaas niet bestaat! Het was gewoon de hele tijd Mracel.
    Nu weet ik ook waarom ik dit jaar geen kadootje kreeg van de beste man.

  • 07 December 2006 - 20:11

    Anko:

    nu weten we, wie we het volgende jaar moeten vragen,de pieten zien er ook echt uit komen die dan ook mee

  • 08 December 2006 - 16:48

    Mathilde:

    Wat ben je een prachtige sint!! Heel leuk, ik ga er bijna weer in geloven. Groeten en liefs Hanna en Mathilde

  • 08 December 2006 - 17:53

    Annika:

    Lieve gekkerd, even snel hier een berichtje. Moest je foto's nog even bekijken en heb even niet veel tijd je te mailen. Ga zo naar Veldhoven daa Sint vieren. Maar superleuke foto's, je zult het wel warm hebben gehad in je gewaad. Ben gister trouwens toch nog op stap geweest, was niet zo verstandig zou je denken, maar valt mee, voel me niet slechter. Moet het er toch van nemen nu het nog kan. Nou I'm in a hurry, ik mail je binnekort over mn kado's! xxx

  • 12 December 2006 - 16:41

    Annemiek Kwatta :

    Verveel me hier op stage. Totdat ik die foute foto's zag!! Ongelooflijk!! Echt, ik zit hier in mijn eentje dik te lachen. Die wattenbaard kun je toch niet serieus nemen! Wat een halve zool! En dat donkere haar onder die meiter vandaan. Ik ben in 1 keer wakker, zit rechtop in mijn stoel vol verbazing te kijken naar die half verzopen SInterklaas. Ik ben bang dat je niet de beste visagist had. HAhaha.
    Die kerstmanbaard is al beter, je ziet er nu uit als een half verzopen kerstman maar toch. En zie ik daar nou lippenstift? Tel er de ene laatste foto bij op, waarbij je met 1 of andere uit de kluiten gewassen roze zuurstok in je handen staat en ik kom het laatste uurtje stage lachend door!
    Maar toch, alsnog een pluim. Goed gedaan hoor jongen ;)

  • 12 December 2006 - 16:58

    Annemiek Kwatta:

    Haha, ik kom niet meer bij. Kbekijk de foto's inmiddels voor de 2e keer. Geweldig! Hoe je op die 1e foto's ook nog dapper die baard een beetje op zijn plaats probeert te houden! Mijn complimenten voor het feit dat je er nog wat van ptobeert te maken!
    Vervolgens zie ik dat die staf gewoon boven je uit torent! Lekker makkelijk steunen voor die oude man...

  • 13 December 2006 - 11:20

    Nicki:

    MARCEL!!!
    wat super allemaal :)
    volgens mij wel een hele belevenis die tijd daar! toffe foto's.. nog heel veel plezier!
    groetjes Nicki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marcel

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 36642

Voorgaande reizen:

23 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: