Oploskoffie.., extra sterk. Oploskoffie.., aan het - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu Oploskoffie.., extra sterk. Oploskoffie.., aan het - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu

Oploskoffie.., extra sterk. Oploskoffie.., aan het

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

20 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Op de Mr. Huber stg. aangekomen start ik mijn computer en steek mijn USB stick in de usb-poort. Op het scherm verschijnt het uitzicht over Paramaribo van een vanaf de brug genomen foto. Deze foto heb ik zelf gemaakt met oud en nieuw en leek mij een prima windows achtergrond voor bij de Huber stichting. De pc is op gang gekomen en de inhoud van mijn USB komt tevoorschijn. Ik kijk wat ik vandaag moet doen. Verslagen maken voor school…en ik kijk welke cliënten ik moet bezoeken en voor wie ik nog verslagen moet verbeteren. Ik neem even de tijd want ben nog niet helemaal wakker. Inge die naast mij zit is bezig met dezelfde ochtendceremonie. Tine, die met de rug naar mij toe zit leest “De Ware Tijd” een ochtendkrant van Suriname vol met verbogen feiten, om het wat sensationeler te maken, en de laatste roddel uit Bollywood, Hollywood en Zuid-Amerika. Ik loop naar de waterkoker die door de vroege vogels van de Huber Stg. al in gebruik is genomen dus hoef niet te wachten tot het water warm is en los de oploskoffie op met het warme water van de waterkoker.
Tijd voor koffie, tijd voor een broodje.
Het koffietafeltje waar zich de oploskoffie, oplosmelk en de suiker bevindt krioelt van de mieren. De suiker wordt dan wel bewaard in een schaaltje met water, maar ook daar hebben mieren een oplossing voor. Mieren kunnen de wereld aan dus ze komen ze ook bij het suikerpotje. Ik heb al afgeleerd suiker in mijn koffie te doen, maar het heeft allemaal geen nut. De mokken die toch niet heel goed worden omgespoeld zijn nog zoet van de vorige gebruiker die wel suiker in zijn of haar koffie doet en de mieren genieten er zichtbaar van. Ik spoel mijn mok om schenk er oploskoffie in en giet er water bij. Daar had ik zin in. Oploskoffie… Goed te doen en des te meer waardeer ik eens in de zoveel tijd om een kopje “echte” koffie te kunnen bestellen.
Met mijn koffie loop ik weer naar mijn computer en ga aan de slag zodat de koffie een beetje kan afkoelen. Ook op mijn bureau zijn regelmatig een stoet van mieren aan te treffen en zo ook vandaag. Ze zoeken zoetigheid van suiker, frisdranken, en broodbeleg. Prima, als je maar niet aan de koffie komt. Ik heb mijn mok omgespoeld dus ze hebben er niks te zoeken. Na een paar minuten de geur van koffie in mijn neus opgesnoven te hebben pak ik de mok met zwarte koffie en zet mijn lippen aan de rand van de mok…Er drijft een mier in. Dronken van de zoetstoffen die je op mijn bureau aantreft heeft hij de verkeerde afslag genomen en van het Blaka Watra gedronken. De koffie was niet goed voor hem, ik geniet er met volle teugen van.

Ok, dat was even een beeld te schetsen hoe ik mijn dag begin. Niet even interessant als anders, maar het gaat hier nou eenmaal rustig zijn gangetje en niet zoveel nieuws te melden. Nog een paar daagjes en dan landen Andrea en Mark op Surinaamse bodem. Daarna is er vast en zeker weer wat te vertellen. Tot die tijd wens ik iedereen hele fijne dagen.

  • 21 Februari 2007 - 08:05

    MAMA:

    Een beetje mierevlees is vast lekker!!!

  • 21 Februari 2007 - 08:18

    Mark:

    Wat? Oploskoffie!?!?! :)

    Maar ik heb er zin in! Tot volgende week!

  • 21 Februari 2007 - 20:11

    Mathilde:

    JAKKIE....
    Ben je die oploskoffie nog niet zat??
    Geniet maar lekker van de drijvende mieren.
    DOEI!!!

  • 26 Februari 2007 - 09:55

    Fokke:

    Haha, 't was ff zoeken, maar ik heb je gevonden. Was benieuwd of Mark en Andrea (en de overige passagiers) geen last hadden van de Chili Con Carne. Veel fun !

  • 03 Maart 2007 - 15:08

    Douwina:

    Hoi Marcel. Ik mis je. Het maakt me al niet een meer uit dat je een sukkelbutje bent. Zooo erg mis ik je Marcel Bos.

    Kusjes van Douwina

  • 05 Maart 2007 - 20:37

    Jacqueline En Trijni:

    Hoi marcel.

    Volgens Jacqueline is een oude stuiver, nog net van voor jouw tijd?? een goede remedie tegen mieren. Het moet wel een muntstuk van koper zijn dus.
    Leg er hier en daar een paar neer en weg zijn ze.
    Het heeft even geduurd voor dat we weer even reageren, dit komt door drukte. Dit is een mededeling voor jouw om je toch op de hoogte te houden hoe het hier gaat, zodat het niet een te grote overgang is als je terug komt.
    Heel veel groetjes van ons, de harde werkers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marcel

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 36638

Voorgaande reizen:

23 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: