Langzame dagen en kaaimanvlees. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu Langzame dagen en kaaimanvlees. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcel Bos - WaarBenJij.nu

Langzame dagen en kaaimanvlees.

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

10 Oktober 2006 | Suriname, Paramaribo

Ik snap het wel hoor die Surinamers. Het is warm, zweterig, computers zijn traag, pen-en-papier-werk, je verdient weinig en ziet een paar honderd meter verderop de grootste huizen en dure auto’s rijden…Tja, dan wordt je wel lui. Maar daarentegen…Als ze nou eens met z’n allen wat meer zouden doen zou alles stukken sneller gaan. Maargoed ik pas me rustig aan, aan dit luie volk (zoals ze zichzelf ook vaak noemen) en heb afgelopen week gedaan wat waarschijnlijk wel in één dag had gekund. Ben er niet trots op, maar tja het kan ook niet echt anders. Ik hou mijzelf voor: “Het komt wel op gang als we eenmaal bij de kinderen langs kunnen” Eind deze week zal dat ook wel gebeuren.
Maargoed nu niet denken dat ik het hier niet naar m’n zin heb. Inge is hier op kantoor een gezellige afleidingsfactor, ben al gevraagd om Sinterklaas te zijn hier op de Huber Stg. en de problemen die de kinderen met zich meeslepen (zover ik het uit de dossiers kan halen) zijn zeer interessant en uitdagend. Morgen naar een rechtzitting van een van de voogdijpupillen, dus zal die dag vast ook wel wat sneller gaan dan de anderen…naja ze zullen er wederom wel weer hun tijd er voor nemen…
Zo langzaam als de werkdagen gaan, zo snel gaat het weekend voorbij. Maarja dat is overal zo natuurlijk. Er was natuurlijk nog genoeg tijd om het nachtleven van Paramaribo te verkennen.
Zaterdagavond zat heel Paramaribo zonder stroom. Op zich niet erg, want we hadden kaarsen en het gebeurt wel vaker. En aangezien we hier toch al geen tv kijken was er op licht en stromend water na niet echt iets wat we misten. Sterker nog… Er kwam zelf een wit lichtje de tuin in zweven. “Wat is dat?” Het was een vuurvliegje. Hadden we toch nog wat licht om bij te kaarten. Wilden hem eigenlijk vangen en in een potje stoppen voor de volgende keer dat de stroom weer eens uit valt, maarja ze zijn natuurlijk niet te vangen...
Kaaiman, oftewel Boomkip, weten ze hier wel te vangen. En lekker dat ze zijn! Rechtstreeks van de bbq bij het zwembad op een hete zondag. Prima te doen.
Aankomend weekend als het weer een beetje mee zit…waarschijnlijk wel, gaan we even naar White beach (de naam zegt genoeg) of naar ColaKreek (zonder prik) en dan zijn er vast wel weer mooie foto’s gemaakt en zal ik snel weer wat nieuwe erop zetten. Mischien ook wel van mijn brommertje die ik dadelijk op zal halen. Is namelijk wel handig als ik elke dag van en naar cliënten heen en weer reizen moet. Zal wel wennen zijn aangezien ze hier links rijden en het verkeer vrij chaotisch kan zijn, maar daar vertel ik volgende keer wel over in de Brommercycle Diaries.

  • 11 Oktober 2006 - 13:00

    Natasja:

    Ah, je vermaakt je prima zo te horen. Hoe gaat t met je salsa lessen? Ben je al DE man daar? Nou ik heb maandag mijn prikken gehaald, ben dr een beetje ziekjes van, dus ik ga weer op de bank! succes! knuf!

  • 11 Oktober 2006 - 14:20

    Koffiebonen:

    Diarias di Brommercycletta, muy bien amigo!!

    Vieren ze Sinterklaas in Suriname joh, met pakjesboot en pepernoten? Ben benieuwd hoe jou Sintstem is, ik zou maar flink oefenen anders hebben ze nog door dat het die malle Bakra Bos is. Weet je hoe hard ik aan het studeren ben, weet je dat wel? En dan maar weer die verhalen over luilekkerland Suriname haha, erg motiverend. 2008 olé olé, ik weet waar ik het voor doe. Ga in Januari trouwens practicum geven aan eerste jaars psychologie studentjes, heb ik wel zin in.

    Brandende vraag: hoe is de koffie daar? drinken ze wel koffie? Ik ga koffie drinken!

    Jazz

  • 11 Oktober 2006 - 18:31

    Marinus:

    Leuke foto's hoor .. ;)

  • 11 Oktober 2006 - 19:23

    Annika:

    Hee mister Paramaribos, ik wil ook naar een white beach. Zit nu ondertussen 'undercover lover' te kijken (jaja, vreselijk programma, lach me weer dood), maar daar hebben ze ook mooooie stranden. Maarach Utrecht is ook erg mooi! Zometeen even kijkje nemen in de kroeg.
    En Jasper (tenminste ik neem aan dat t berichtje hierboven van jou is) de sint heeft vele stemmen! Ik had het er van het weekend nog over dat de sint in Groningen heel anders praat dan de sint in brabant. Een beetje tricky voor kleine kinderen die van het zuiden naar het noorden verhuizen.
    Hebben ze straks dan eigenlijk ook een kerstman,mét wanten etc? vast wel he? Gek om voor te stellen hoor.
    Maargoed marcel, ben erg benieuwd naar je foto's, misschien maak je dr wel één waar ik wat aan heb om te schilderen. Lijkt me leuk, ga je best doen!

    dikke smakkerd

  • 12 Oktober 2006 - 07:52

    Cornealus:

    Hallo Marcel Bos,

    Ik heb nog een Vespa Ciao staan, 55cc uitgeboord blokje, leovinci uitlaatje, 13/13 carburateurtje loopt op mengsmering en heeft schroefdopaansluiting op de tank, zodat je lekker door de bochten kunt jakkeren zonder dat er peut op het wegdek valt.

    Kijk voor foto's op brommerforum.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marcel

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 36656

Voorgaande reizen:

23 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: